Galactic Conquerors
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Galactic Conquerors

forumet är stängt. Sök er till T.F.
 
HemHem  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Småsaker

Gå ner 
5 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
CnqRor
Ledare (Admin)
Ledare (Admin)
CnqRor


Antal inlägg : 609
Registreringsdatum : 08-02-11

Småsaker - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Småsaker   Småsaker - Sida 2 Icon_minitimeons okt 29, 2008 3:50 pm

Det kanske det går, men jag har iaf inte hittat det. dessutom kan jag inte koda för fem öre (förutom i C++ Razz )
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Småsaker - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Småsaker   Småsaker - Sida 2 Icon_minitimeons okt 29, 2008 8:14 pm

Okej Smile

Jag kan kolla lite på min "bygga om" forum jag har, så kanske
man kan koka ihop något om man orkar Very Happy

btw

hur långt har du kommit i c++ ?
Har du gjort några spec program man kan glo på? =)
Hade varit kul att bara sitta och göra en skoj del för oss c++ användare Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
CnqRor
Ledare (Admin)
Ledare (Admin)
CnqRor


Antal inlägg : 609
Registreringsdatum : 08-02-11

Småsaker - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Småsaker   Småsaker - Sida 2 Icon_minitimetor okt 30, 2008 3:54 pm

Jag försökte mig på att göra grafiska saker med SDL. Men sen fastnade jag vid Ogame och andra spel och har inte kommit nån vart på länge.
Jag har väll inte gjort några riktigt avancerade kreationer, men jag gjorde ett Tre-i-rad spel(utan grafik) som såg ut ungefår såhär.(har den inte på den här datan, påmin mig om några dagar så lägger jag upp den här Wink )

1 2 3
[ ][ ][ ]1
[ ][ ][ ]2
[ ][ ][ ]3
Meningen var att man skulle skriva in kordinaterna till platsen man vill sätta sitt kryss.
t.ex. X 1, Y 2.
1 2 3
[ ][ ][ ]1
[ ][X][ ]2
[ ][ ][ ]3

Man kunde spela mot varandra eller mot datorn. (datorn placerade ut sin symbol slumpmässigt)

Sen har jag gjort några fler simpla C++ program, en frågesport och en miniräknare + många ofärdiga försök till mer avancerade grejer, som ett textbaserat 'rpg'.
hmm, jag borde nog fortsätta med dom här grejorna, jag blev så sugen när jag skrev upp allt det här, tack för att frågade DmeR Smile
Till överst på sidan Gå ner
gruy
Jätteaktiv!
Jätteaktiv!
gruy


Antal inlägg : 150
Registreringsdatum : 08-10-07
Ålder : 26

Småsaker - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Småsaker   Småsaker - Sida 2 Icon_minitimefre okt 31, 2008 11:38 am

wow frågesport, tic tac toe m.m fett coolt
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ogame.se
Gäst
Gäst




Småsaker - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Småsaker   Småsaker - Sida 2 Icon_minitimefre okt 31, 2008 12:36 pm

CnqRor skrev:
Jag försökte mig på att göra grafiska saker med SDL. Men sen fastnade jag vid Ogame och andra spel och har inte kommit nån vart på länge.
Jag har väll inte gjort några riktigt avancerade kreationer, men jag gjorde ett Tre-i-rad spel(utan grafik) som såg ut ungefår såhär.(har den inte på den här datan, påmin mig om några dagar så lägger jag upp den här Wink )

1 2 3
[ ][ ][ ]1
[ ][ ][ ]2
[ ][ ][ ]3
Meningen var att man skulle skriva in kordinaterna till platsen man vill sätta sitt kryss.
t.ex. X 1, Y 2.
1 2 3
[ ][ ][ ]1
[ ][X][ ]2
[ ][ ][ ]3

Man kunde spela mot varandra eller mot datorn. (datorn placerade ut sin symbol slumpmässigt)

Sen har jag gjort några fler simpla C++ program, en frågesport och en miniräknare + många ofärdiga försök till mer avancerade grejer, som ett textbaserat 'rpg'.
hmm, jag borde nog fortsätta med dom här grejorna, jag blev så sugen när jag skrev upp allt det här, tack för att frågade DmeR Smile

Nice det lät kul! Very Happy

Det hade varit svin kul om vi kunde lägga upp en C++ tråd också, hade varit kul att posta problem och färdiga koder och dela med
sig utav kunskaperna man har Very Happy

Jag själv har mera gett mig in på att försöka göra ett nätverks program som ska göra mindre felsökningar i nätverket. Do.c
så vart inte det programet heller klart på grund utav att lite annat dök upp =)
Och så har jag hållt på lite med sänknings satser med mera (Typ som en miniräknare) samt typ lite andra små program Very Happy
Men det hade varit kul iaf, att sitta och share lite länkar os.v på olika saker mest bara på skojj så där Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Småsaker - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Småsaker   Småsaker - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Småsaker
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Galactic Conquerors :: Info :: Forumet-
Hoppa till: