Idag 13/9-08 så skulle jag och Allterego till Luleå en sväng. Allterego skulle då köpa en spel som heter "Spore" och
jag hade tänkt att köpa det gamla "klassiska" spelet Diablo 2 classic, bara för att fördriva tiden när mina skepp är
ute och raidar så slipper man sitta och titta på hur tiden rinner iväg och känna själv hur man rutnar av väntan. Så
då tänkte vi att vi köper 2 spel då, ett spel var. Så vi for iväg först till statiol och det vet ni väl alla vad statiol är så
jag går inte in på det nå mycket mera än så. Men iaf, när vi väl kommer dit, så sitter jag kvar i bilen medan Allterego
ska tanka, och jag sitter och tänker lite på vad jag ska göra som nästa drag i Ogame bara för att "försöka"
under hålla mig själv en stund medan han tankar och betalar os.v ^^
Men kort där efter så upptäckte jag att vi hade ställt oss brevid en volvo 740 och inte bara nog med att det var en
volvo! Det satt juh 7 korrianer i den också, och jag tänkte "Va fan dom brukar vara bra på att underhålla folk
ibland" så då kollade jag på dom en liten stund och upptäckte att alla gick juh för *** med gummistövlar *hahah*
inte för att det är direkt så jätte kallt här uppe i Boden men dom hade juh gummistövlar för att dom är bär plockare
som alla Bodensare brukar snacka om och dra massa skämt om. Inte för att jag har något imot dom
nej snarare tvärt om!
Iaf så satt jag och kollade på dom en stund, dom höll på strula med bilen, och jag satt och små skrattade lite för mig
själv i bilen medan jag kollade på dom. (Jag vet jag vet... Jag är lite elak ibland
) och jag har ingen aning om
faktiskt "vad dom strulade med och varför" för jag såg inget direkt fel på bilen heller. Utan det var som att dom
visste att jag satt och små kollade på dom och tyckte dom var skit roligare ^^
Dom stog och höll på och gormade ganska länge, och sedan kom då Allterego tillbaka, och bara några sekunder
efter honom så kom ytterligare en stor stövlad korrian ut från statiol ganska tätt in på Allterego. Och då frågade
jag Allterego "Såg du någon kul bär plockare där inne i kassan?" Allterego fattade först inte riktigt vad jag snackade
om, så tittade jag på korrianen som stövlade fram till bilen och sedan nickade till lite gran så Allterego skulle kolla
åt det hållet. Och när han väl fred på skallen lite gran så började han garva. (Som sagt vi kan vara lite gryma ibland)
Men det är så vi bodensare är som sagt, vi har inget imot dom! Utan vi tycker dom bara är lite små kul
Men iaf så for vi därifrån efter ett tags skrattande. Så då får vi då vidare till åhlens, och jag antar att alla här
vet vad "åhlen" är också så vi går inte in på några större detaljer där heller. Iaf vi kommer in på åhlens och kollar
efter Diablo 2 classic (Bara för att kolla om Diablo 2 classic fanns där) och det gjorde det, men jag tyckte det var
för dyrt (Eller inte för dyrkt men jag ville ha det lite billigare) eftersom det spelet suger rätt hårt annars ^^
Iaf så kom vi ut från åhlens "Utan spel då" och vad står då inte vid Allteregos bil inte
LAPP LISA själv!
Både jag och Allterego hade glömt bort om dom hade infört nya regler på parkeringen vid åhlens (Man måste nu
börja betala för att parkera där) och det behövde man då inte göra förut. Så vi sprang till bilen innan lapp lisa han
lappa sönder hela hans bil och så fort vi satt oss i bilen så gav jag förslaget till Allterego att vi skulle köra på *** skapet
och låta han få lida en stund *hihi* För vem tycker om en LAPP LISA? Den personen förtjänar då iaf stryk så ni
behöver inte svara på den frågan om ni tycker om dom för då blir jag och Allterego tvungen att komma ner till er
och knacka på eran dörr
*skoja*
Men iaf, vi slog igång bilen och körde därifrån snabbare än blixten själv och for direkt mot Luleå för att köpa
spelet "Spore" och samt kolla om det fanns någon Diablo 2 classic i Luleå istället som kanske är lite billigare...
Men resan dit var iof inte så jätte kul, tills vi möte en person som övningskörde och som sagt, jag och Allterego
är ganska elak ibland så vi tänkte "Ja men vaf*n vi kör upp personen i rumpan så personen i frågan blir lite stressad"
det är juh klart, övningskör man så måste man juh få känna på all typ av press!
Eller vad säger ni?
Så vi körde upp personen ganska nära häcken och sedan körde vi om, för vi tyckte det roliga tog slut rätt fort, för
personen låg väl typ i 40 på 90 / 100 väg så vi vart less och körde om. Och då slängde jag en snabb blick mot
personen som övningskörde och tänkte "Vad är det för idiot baki ratten" men det tog jag ganska snabbt tillbax.
Det var juh en
BRUD! och DmeR & Brudar alltså = Sant!
Haha jag älskar Luleå brudar! :O ... Hon hade solglasögon och såg bara allmänt bra ut, ungefär lite så
där "Snäll tryck mig nu i farten" man bah "Jo du, stanna bilen så kommer jag med byxorna nere vid knäskålarna
så ska du få känna på något mysigt!" men men... Efter det så tog väl våran roliga resa slut faktiskt, tragiskt nog!
Vi körde lite rally på vägen hem, men inget kul hände, och ingen hängde på så det vart lite
singel rally istället...