Galactic Conquerors
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Galactic Conquerors

forumet är stängt. Sök er till T.F.

HemHem  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

Alliansen upplöses + alliansens historia

Gå ner 
FörfattareMeddelande
CnqRor
Ledare (Admin)
Ledare (Admin)
CnqRor

Antal inlägg : 609
Registreringsdatum : 08-02-11

Alliansen upplöses + alliansens historia Empty
InläggRubrik: Alliansen upplöses + alliansens historia   Alliansen upplöses + alliansens historia Icon_minitimetor dec 11, 2008 7:55 pm

Jag tänker kopiera samma post till Ogame-forumet.
Officiellt meddelande till alla i Uni2 och andra Ogame-nördar!

GAC är splittrat, många spelare lämnade oss för att bilda en ny allians strax innan kriget och vi har knappt någon styrka kvar. Det är vårat ansvar i dessa krigstider att ge upp alliansen och gå med T.F, på så sätt kan vi slå till mot kommunisterna på ett effektivare sätt.

Inga av GAC's överenskommelser, allianser och IAP's kommer att följa med till T.F, men känn er fria att starta diplomati med T.F om ni är interesserade.

Kuriosa - En kort översikt av GAC's historia
observera att vissa delar är känsliga och forfarande hålls hemliga för almänheten

CnqRor(hette då POWA) skapade U.G.C - United Galactic civilisations den 4 februari 2008. Alliansen hade sin aktivitet-före-poäng policy redan då och växte snart till runt tio medlemmar. Med från första början var Aerozer, den medlem som var med i U.G.C/GAC längst förutom mig själv.
Strax efter alliansen bildades skapade CnqRor även alliansforumet.
För att öka i styrka planerade U.G.C att slå ihop sig med en likstor allians och vi hittade snart D.B.K, som låg en plats undet 8eller över, jag minns inte) våran allians. Mer jämn än så kan man ju inte bli Very Happy
U.G.C och DBK slogs ihop den sjätte mars och alliansen bytte därmed namn till GAC. CnqRor och Mumsfillibaba styrde den nya alliansen och GAC nådde sin första gyllene ålder, forumet var aktiv och alliansen växte.

Men tyvärr slutade DBK:arna spela Ogame nån gång innan sommaren (inte Mormakar dock, som är alliansen tredje 'äldsta' medlem) och CnqRor fick bördan att styra alliansen själv. Sommarlovet gick utan några större händelser, men alla kan ju inte spela Ogame under sommaren.
Till hösten droppade det in nya spelare i GAC, Traxton, Fallen wolf, DmeR, Red alert... listan kan göras väldigt lång, men jag tror att de vet vilka jag talar om. Tack till er alla, ni ledde GAC in i sin andra, och största guldåler!

Det kan verka konstigt för utomstående, men DmeR(CCCP) hade en nyckelroll i GAC under en lång tid, hans idéer och hans arbete var ovärdeligt för GAC och jag personligen tycker det är olyckligt att jag nu ska kriga mot honom, men han har valt med sin fria vilja att ställa sig bland våra fiender och vi gör inga undantag.

Många idéer cirkulerad på vårat forum under den andra guldålern, bidrag till småspelare, tävlingar, men viktigast av allt:
GAC ville ha krig.
Vi fick upp ögonen för en allians: The force, som hade anfallit våra spelare vid flera tillfällen. GAC förberedde sig för krig, men det drog ut på tiden.
Sylar bröt sig loss från The force och bildade CCCP, många av spelarna från The force som vi hade otal med hade gått över dit också. Vi agerade allt för långsamt och märkte snart hur kommunismen växte i Unit...

Följande citat tror jag faktisk kom ifrån DmeR, men jag är inte 100% säker, hans konta har raderats från vårat forum så vi kan inte längre se vem som skapade tråden.

Citat :
Som ni alla kanske känner till så har vi haft lite besvär med en person som kallar sig för ***.
Vi har även några koordinater på honom och vi vet på ett ungefär vart han håller till. Det vi även har lite koll på
är att han vart ut slängd / lämnade alliansen the force för ett litet tag sen. Hur detta gick till vet vi inte riktigt ännu.
Men han har iaf varit ett litet problem för oss i GAC och han har även ett litet kaxigt beteende mot andra spelare i Ogame.
Vilket vi självklart inte tål. Så därför har vi planerat och prata mycket om att försöka ta ner *** till jorden en gång för alla.
Och hur detta ska gå till har vi inte riktigt kommit fram till ännu.

Men eftersom *** lämnade the force så har vi ingen större anledning till att anfalla the force, för dom har inte gjort oss
något. Så ett allians krig hade varit onödigt. Men nu är det lite mera aktuellt att bara anfalla *** personligen / hans allians.
Så vi måste börja prata ihop om hur vi ska göra mot hans nya allians.

Vi har do.c inte riktigt fått fram några koordinater på hans andre medlem men det kommer inom kort!
Han har bytt namn till Sylar!

Krigsförberedelserna drog ut på tiden, och det är delvis mitt fel som alliansledare.

Tydligen kaxade en av GAC's medlemmar med CCCP, vilket ledde till att dom förklarade krig mot GAC. Ganska ironiskt...
Vad som är ännu mer ironiskt är att GAC's starka medlemmar bröt sig ur GAC samma dag eftersom dom ansåg att det gick trögt med krigsplanerna.

Efter att detta hände kände jag att jag hade försummat min plikt som alliansledare. Jag började plocka bort inaktiva spelare, och spelare som inte vuxit på länge och CCCP utnytjade detta i sin krigspropaganda.

Och nu är det som sagt dags att avsluta alliansen. Det har varit en ära att få leda en sån fantastisk grupp Ogame spelare som ni GAC! Men en kapten vet när skeppet har sjunkit.
Till överst på sidan Gå ner

Alliansen upplöses + alliansens historia
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Galactic Conquerors :: Info :: Forumet-
Hoppa till: